"Кабарето под тепето" - няма как навеите да не отправят към знаменитото "Кабаре" на Боб Фос със зашеметяващата Лайза Минели в главната роля. Дори откровено и цитирано. Но кабарето на Йохан Девлетян не предупреждава, а изяснява. Изяснява периоди от българската история, които все по-усилно се налага да слагаме в центъра на нашето внимание - защото ни объркват, защото ни предопределят, защото ни затискат. Книгата отмахва този затискащ капак, позволява ни да дишаме с пълни гърди. Затова ако искате чист въздух - прочетете "Кабарето под тепето" и ще се изпълните с живителен литературен кислород. ... |
|
В кабаре в Хонконг, опръскано с кръв, изплува име, което светът иска да забрави... Джейсън Борн. Вицепремиерът на Китай е екзекутиран брутално от легендарния убиец. Държавни глави, тайпани, босовете на най-безмилостните групировки в престъпния свят - всички си задават едни и същи ужасни въпроси: Защо се е завърнал Борн? Кой му плаща? Коя е следващата глава, която ще се търкулне от черния му списък? Тайните служби в САЩ знаят отговора. Джейсън Борн не съществува и никога не е съществувал. Той е просто легенда на агент, която те са се опитали да заровят. Но сега някой друг е съживил името и ако не бъде спрян, светът ще ... |
|
Превърналият се в класика филм-мюзикъл от 1972 година "Кабаре" на Боб Фоси е създаден по мотиви от новелите в книгата "Сбогом на Берлин" на Кристофър Ишъруд . "Сбогом на Берлин", може би най-изящният роман на Ишъруд, ни разкрива един зловещ свят още в първата част на романа "Берлински дневник". Прочутата фраза от този роман - "Аз съм камера" - отразява стила на автора, както и черти от характера на разказвача: възприятията са пасивни, но не и неутрални, героят по-скоро наблюдава, отколкото е действащо лице. Наричан "Хер Исивоо" от германците, Кристофър насочва ... |
|
Музиката на Пеце Николовски (кларнет), Бранислав Николов (вокали), Петар Димитровски (орган), Пеце Траковски (акордеон, ел. китара) Гоце Йованоски (бас) и Славе Йовев (барабани) ни напомня на някакво имагинерно кабаре, създадено за да забавлява работниците, строящи вавилонската кула. Долавяме някаква странна, балканска боса нова, омесена с чалгия, шансони и джаз импровизации, всичко е някак театрално и едновременно с това много искрено - точно както и в едно кабаре, горчивите истини от ежедневието са ни поднесени в сладката и шеговита обвивка на артистичния пърформанс. Това е един абсолютно истински, шеговит, искрен и ... |
|
Историята започва през 2000 година. Оскар Дюфрен е трийсет и четири годишен. Той е мним писател, така както има мними болни. Води си дневник, за да стане животът му по-интересен. Оскар е егоистичен, малодушен, циничен, пада си малко сексуален маниак. С две думи - мъж като всички други. Затова авторът определя книгата си като дневник на един народ и хроника на едно поколение. Определя я и като антидневник, като "деформиращо огледало, в което виждам собствения си пъп". В "Романтичният егоист" Бегбеде за пореден път проявява умението си да се самоиронизира, да изпада в самоунищожителни откровения, но и ... |
|
Джордж е професор по английска литература в калифорнийски университет. Емоционално опустошен след смъртта на дългогодишния си партньор Джим, той опитва да се справи със самотата и да оцелее. Вгледан в себе си, Джордж води обичайния си начин на живот - преподава на студентите, посещава близка позната в болницата, среща се с приятелка, която е изоставена от мъжа си. В добра физическа форма е, но усеща, че болката го съсипва. Кристофър Ишъруд (1904 - 1986) е англо-американски писател, сценарист, драматург. Роден е в Англия, но живее в САЩ. Съавтор е на У. Х. Одън и Олдъс Хъксли . Най-известните му творби са "Сбогом ... |
|
Културен ураган профучава през 60-те години на миналия век - попарт, психеделия, ъндърграунд кино - и в неговия център е Анди Уорхол и манхатънското му студио, известно като Фабриката. Там се събира нюйоркската бохема, кипят страсти, чести посетители са Мик Джагър, Боб Дилан, Лу Рийд и "Велвит Ъндърграунд", Салвадор Дали, скандалното момиче на 60-те Еди Седжуик, модна икона и муза на твореца. Там са създадени прочутите му платна с консервите супа "Кембъл", там са заснети едни от емблематичните му филми, сред които Момичета от "Челси". Изобразителното изкуство, киното, модата, музиката, ... |
|
Изповеди на принц Кирил. ... Принц Кирил Преславски е една от най-известните и същевременно непознати личности от българската политическа история. Официален престолонаследник до 1937 г. и удостоен с най-високия офицерски чин, в личния си живот той е герой от софийската бохема, поклонник на женската красота от баровете и кабаретата, любител на хазарта и високите скорости. Провидението го оставя в сянката на българския престол, но след загадъчната смърт на брат му - цар Борис III, принцът, заедно с проф. Богдан Филов и ген. Никола Михов , е избран в Регентския съвет. Регентството от 9.IX.1943 г. до 9.IX.1944 г. е един ... |
|
Роман за първата голяма любов на Пикасо, вдъхновила някои от най-великите му картини. Париж, 1911-а. Пабло Пикасо е в зората на своята популярност, когато младата шивачка Ева Гуел пристига в Париж, решена да си проправи път в живота със собствени усилия. Амбициите и мечтите ѝ я отвеждат зад кулисите на колоритното кабаре "Мулен Руж" и я срещат със знаменитостите на новия век: актриси, поети и художници, чиито имена познаваме до днес. Сърцето и бъдещето ѝ обаче принадлежат на един-единствен мъж - ексцентричния гений Пабло Пикасо . Пикасо вече се е прославил във френската столица не само с ... |
|
Мадоната с коженото палто е прекрасно написана любовна история, завладяваща класика за любовта и загубата, емоционално силна и трогателно дълбока. В периода между двете световни войни младеж на име Раиф е изпратен от баща си в Берлин, за да научи производството на сапун. Там, по оживените улици на града, елегантните музеи, отговорната политика и прословутите кабарета, случайна среща с красива художничка полуеврейка го преобразява завинаги. Животът на Раиф се променя в един миг, когато се влюбва в Мария Пудер. Заради копнежа да принадлежи на жената, която обича, главният герой се противопоставя на социалните норми и ... |
|
Черна комедия. ... Това е книга, в която Смъртта среща хората, но хората не срещат смъртта си. Това е книга, която не взема жертви. Но това е книга, която може да ви умори от смях! Повярвайте, нито един читател не е пострадал, докато чете тази книга. Но на много души могат да им се подкосят краката, докато прелистват тези страници. Време е за равносметка и авторът господин Смърт ни помага да си я дадем много, много преди Края. Той самият е свидетел как хората живеят живота си и често се пита защо правят толкова много за тялото си, а за душата си - толкова малко. Господин Смърт, като всички смъртни, има страхове - от ... |
|
Берлин, 1925-а. Войната е свършила само преди няколко години, но метрополията на бившия Райх не създава усещането за победена държава. По булевардите препускат скъпи коли, театрите поставят пиеса след пиеса на нови драматурзи пред препълнени зали, киностудията "Уфа" бълва нови филми и нови, нерядко световни, звезди, в политическите кабарета се надпреварват млади писатели в новия литературен жанр, галериите не сварват да представят новите скандални творци, в задимените кафенета и ресторанти звучи бясно новата музика, дошла отвъд океана. Всичко е ново, всичко свети, всичко трепти. Епоха на културен възход, епоха и ... |